Wat is EFT

Emotional Freedom Techniques 

EFT is wetenschappelijk bewezen en staat bekend om zijn milde en snelle vorm. Het is niet nodig om iedere keer weer opnieuw iets vreselijks door te maken om het te kunnen verwerken. Deze techniek werkt zo goed dat de meeste mensen zich vrij spoedig nauwelijks nog kunnen voorstellen wat het probleem was.

Het hoeft niet altijd een gebeurtenis te zijn geweest. Soms is het een bepaalde ‘state of mind’ waarin iemand verkeert en graag anders zou willen zien. Tijdens het consult zoeken we naar de blokkades en ruimen deze direct op. Hierdoor ontstaan nieuwe inzichten waar je normaal gesproken niet snel aan zou denken. Met deze kennis, die je eigenlijk altijd al in je had, ga je weer heel anders in het leven staan. Mensen die zeggen : ” Ik heb alles al geprobeerd” , hebben waarschijnlijk nog nooit van EFT gehoord.

Hersenscan gedurende 12 behandelingen

Wetenschappelijke verklaring:

EFT wordt ook wel een interventie methode genoemd. Het oproepen van bijv. een angst zorgt ervoor dat glutamaat aangemaakt wordt. Glutamaat zorgt er ook voor dat de angst weer opgeslagen wordt. Dit is wat er meestal met “alleen praten” gebeurt. Het cirkeltje is rond!

Nu volgt het verschil tussen “alleen praten” en EFT. Het kloppen op de acupunten zorgt ervoor dat GABA (gamma-aminoboterzuur) aangemaakt wordt, die op zijn beurt weer serotonine laat vrijkomen. GABA en serotonine voorkomen samen de opslag van glutamaat (de interventie). Op deze manier kan dus bijvoorbeeld een angst of elke andere negatieve emotie oplossen.

Meer wetenschappelijk onderzoek

Waar je EFT voor kunt gebruiken:

EFT (Emotional Freedom Techninques) is goed voor:
Het snel en effectief oplossen van negatieve gedachten en herinneringen.
Een snelle en makkelijke methode om positieve resultaten te bewerkstelligen.
Het oplossen van beperkende overtuigingen zoals angst of een negatief zelfbeeld.

Waar je EFT voor kunt gebruiken:

EFT (Emotional Freedom Techninques) is goed voor:
Het snel en effectief oplossen van negatieve gedachten en herinneringen.
Een snelle en makkelijke methode om positieve resultaten te bewerkstelligen.
Het oplossen van beperkende overtuigingen zoals angst of een negatief zelfbeeld.
  • Burnout

  • Stress

  • Negatief zelfbeeld

  • Onzekerheid

  • Blozen

  • Angsten

  • Examenvrees

  • Straatvrees

  • Trauma’s

  • Fobieën (spinnen, naalden)

  • Migraine

  • Vliegangst

  • Weerbaarheid

  • Schuldgevoel

  • Stoppen met roken

  • Rij-angst

  • Problemen met afvallen

  • Eetstoornissen

  • Rouwverwerking

  • Nare gebeurtenissen in het verleden

  • PTSS

AFSPRAAK MAKEN